Translate This Page

Siapa Online?
We have 69 guests online
Statistik Pelawat
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday181
mod_vvisit_counterAll days882450

We have: 69 guests online
Your IP: 54.224.76.106
 , 
Today: Apr 23, 2017

postheadericon Ambil Serius

 

Tahun 2014 masihi yang bakal melabuhkan tirai ini seperti juga tahun-tahun sebelumnya.  Semua lapisan  masyarakat seluruh dunia akan menyambut pengakhiran 2014 mengikut budaya bahkan antaranya ada yang akan mengaitkan sambutan yang dibuat itu dengan kepercayaan. Tidak terkecuali, gaya sambutan kononnya cara baru yang direka oleh pelbagai pihak, nanti dengan alasan kemajuan.

Dalam hal ini, umat Islam khususnya tidak terkecuali menyambut bahkan, mungkin lebih daripada sambutan tahun hijrah, dengan alasan keseronokan. Akan kedengaran dan kelihatanlah di sana sini, pesta mercun menguasai suasana. Begitu, mandi-manda di sungai, makan berkumpulan tanpa tata syariah, dan lebih dahsyat, mengadakan pesta tari-menari, bernyanyi hatta berpesta minum minuman keras.

Sambutan diatur dan dibuat di hotel-hotel, dewan terbuka, padang dan sebagainya. Perbuatan ini bukan saja bertentangan dengan ajaran Islam, tetapi merosakkan akidah dan moral. Sungguh, ia patut dihindari oleh umat Islam.

Dalam hal ini, Jabatan Agama di Unit penguatkuasa seharusnya mengambil serius akan tarikh atau tanggal pertukaran tahun ini sebagai tarikh pencegahan ketat terhadap umat Islam. Begitu, lebihkan program pendidikan dengan pendekatan pelbagai di waktu ini. Suarakan perkara ini dalam Khutbah Jumaat; setiap kali menjelangnya pertukaran tahun.

 

Add comment


Security code
Refresh