Translate This Page

Siapa Online?
We have 49 guests online
Statistik Pelawat
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday158
mod_vvisit_counterAll days882427

We have: 49 guests online
Your IP: 54.224.76.106
 , 
Today: Apr 23, 2017

postheadericon Semakin Senja

 

https://www.facebook.com/notes/nazri-aldusuni/semakin-senja/577842149003101

 

Masuknya waktu solat Maghrib hari kelmarin, lembaran lama kita telah diangkat dan diganti dengan buku baru. Jika lembaran yang diangkat itu dipenuhi banyak kebaikan, maka beruntunglah dan jika sebaliknya kejahatan yang banyak, maka, usah lagi berlengah, segeralah bertaubat dan taat perintah Allah.

 

Saat ini, mari kita mulakan pembelian saham-saham akhirat kita. Jika sudah berbuat, tambahkan lagi. Bidang ini, terlalu banyak dan luas. Kita boleh saja membuatnya tanpa membayar dengan harga mahal. Cukuplah berbuat baik kepada sesama manusia serta taat kepada perintah Allah. Ia bukan seperti pembelian saham di papan-papan utama atau seperti kegiatan memperbanyakkan rangkaian supaya tercapai target menjadi jutawan.

 

Ringkasnya, inilah perniagaan dan pelaburan paling mudah disertai tanpa mengira kita kaya atau miskin. Mudah mudahan catatan buku baru kita akan lebih baik berbanding buku-buku sebelum ini.

 

Saya ingatkan diri saya dan para pembaca yang sudi membaca catatan maya ini agar percepatkanlah langkah kembali kepada Allah. Usah lagi kata "tunggu dulu", "nantilah", "esok saya berbuat" dan yang seumpamany, kerana belum pasti esok kita masih hidup atau tidak. Jika hidup, itu petanda Allah beri kita peluang untuk kembali kepadaNya.

 

Telah banyak usaha kita buat untuk berjaya dalam hidup. Begitu, janji demi janji kita ungkap. Hasilnya? Masih tidak terselesai. Bukankah lebih baik usaha dan taat kepada Allah seiring daripada usaha tetapi derhaka kepada Allah? Ingatlah,"alhamdulillah" atau berbuat baik semata-mata tidak cukup tanpa solat. Kerana, solat adalah amalan pertama dinilai Allah, kemudian barulah yang lain.

 

Ingatan untukku yang semakin senja.

 

 

 

Add comment


Security code
Refresh