Translate This Page

Siapa Online?
We have 76 guests online
Statistik Pelawat
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday190
mod_vvisit_counterAll days882459

We have: 76 guests online
Your IP: 54.224.76.106
 , 
Today: Apr 23, 2017

postheadericon RTMS Milik Bersama

 

https://www.facebook.com/pendakwahsabah

Assalamualaikum.

Kepada,

Muslimin dan muslimat

yang dirahmati Allah, di mana juga ketika ini. Didoakan keselamatan dunia dan akhirat untuk tuan-tuan.

Dalam kita menggembelingkan usaha dakwah mengikut posisi masing-masing,  telah menjadi sunnatullah, kita bukan saja menerima lontaran pujian, doa, sokongan dan sebagainya malahan fitnah,  prasangka dan salah tanggapan sesama kita. Tapi, inilah asam garam yang harus kita tempuh sebagai proses kematangan di samping mendapat ganjaran sabar, redha,  tawakkal kepada Allah khususnya ketika kita berada dalam situasi demikian.  Inilah hikmah Allah datangkan ujian.

Sementara di pihak musuh, sudah tentu mereka tidak pernah senang dengan apa yang kita lakukan.  Apapun ujian yang sedang kita depani, jangan sekali-kali kita melepas peluang yang Allah berikan kepada kita untuk berdakwah, justeru tanggungjawab ini terpikul di atas bahu kita sebagai Islam. Mahu atau tidak, tuntutan ini wajib kita laksanakan.

Dalam kesempatan ini,  saya selaku Presiden PPIS ingin mengambil ruang menjelaskan tentang beberapa perkara penting yang sering menjadi pertanyaan dan persoalan beberapa pihak serta melibatkan gerak kerja kecil dakwah yang dilakukan persatuan selama ini. Antaranya,  tentang dana pembangunan RTMS, sumbangan buku-buku, sejadah,  telekung, bantuan makanan kering,  kain-kain terpakai dan seumpamanya.  Kesemua ini datangnya daripada sumbangan individu,  AJK Masjid, badan NGO dan orang perseorangan.  Sebahagian mereka datang langsung ke RTMS manakala sebahagiannya menyalurkan sumbangan menerusi akaun PPIS yang kami kongsikan di setiap info menerusi laman PPIS.

Buat masa ini, kita belum menerima sebarang dana dari pihak kerajaan, pusat zakat atau seumpamanya. Saya mengharapkan agar penjelasan ini menjawab persoalan dan pertanyaan pihak-pihak yang bertanya dan ragu tentang sumber kewangan PPIS. Maka itu, apabila saya ditanya tentang sumber kewangan, seringkali saya menjawab bahawa bank PPIS adalah masyarakat Islam. In syaa Allah, datanglah ke RTMS yang sedang kita bangunkan ketika ini kerana, RTMS adalah milik kita bersama.

 

Add comment


Security code
Refresh